اراضی مباحه چیست

در شاخه : انواع اراضی از منظر حقوقی و فقهی - اراضی دایر و بایر


اراضی بایر-اراضی بایر چیست؟-اراضی دایر-اراضی متروکه-اراضی متروکه چیست؟-اراضی مشاع-اراضی مشاع چیست؟-اراضی مفروزی چیست؟اراضی موات-اراضی موات چیست؟-تعریف ارای-تعریف انواع اراضی کدامند-مشخصات اراضی بایر-مشخصات اراضی دایر-مشخصات اراضی متروکه-مشخصات اراضی مشاع-مشخصات اراضی موات-وکیل امور اراضی-وکیل تخصصی در اراضی-وکیل متخصص املاک-وکیل با تجربه در اراضی

اراضی مباحه چیست

اراضی بایر:اراضی که سابقه ی عمران و آبادانی داشته ولی در حال حاضر عمران و آبادانی در آن وجود ندارد که از ویژگی‌های این اراضی داشتن مالک بالفعل عدم کشت و زرع و آبادی در آنها می باشد.

اراضی دایر : اراضی که در آنها عمران و آبادانی وجود داشته باشد و در مقابل اراضی بایر و موات باشد.

اراضی موات: هیچ گونه سابقه ی عمران و آبادانی در آن وجود نداشته باشد که از ویژگی‌های آن می‌توان به معلوم نبودن سابقه‌ی مالکیت خصوصی و نداشتن مالک بالفعل و مالکیت دولت به آنها اشاره کرد.

اراضی مباحه: عبارتند از اراضی موات و اراضی متروکه نه متروکه ی شهرداری که مالکان از آنها اعراض کرده‌اند.

اراضی متروکه: اراضی که دارای مالکیت خصوصی باشند و در حال حاضر کشت و زرع و آبادی در آنها نباشد و مالک سابق از مالکیت آن قهراً یا اختیاری دست برداشته مانند زمین هایی که در زلزله به کلی از بین می روند.

اراضی مشاعی: به اراضی بیابانی و اراضی حریم روستاها و اراضی دیم کار که در مالکیت شخص خاصی نمی باشد می گویند در مقابل اراضی مفروزی استعمال می‌شود.

اراضی مفروزی : در اصطلاحات ثبتی اراضی مملوک ده را گویند که دارای مالکیت خصوصی باشد و در مقابل اراضی مشاعی ده به کار می رود.

برای مطالعه مقررات و اطلاعات بیشتری در مورد اراضی اینجا را کلیک نمائید.

این مطلب کاربردی را از دست ندهید : صفر تا صد نحوه ابطال رای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری

کریمی وکیل دیوان عدالت اداری،دعاوی شهرداری 09194504079


اراضی بایر چیست - اراضی مباحه - اراضی بایر
اراضی مباحه چیست,به روزترین و جدیدترین نمونه آراء و قوانین مقررات مربوط به دیوان عدالت اداری را را از ما بخواهید09125253824

مشاهده صفحه اول وبسایت وکیل دیوان عدالت اداری محمد رضا کریمی


نمونه دادخواست ها